Rower szosowy z lemondką? Sztyca dwu-pozycyjna Redshift

Rozwiązanie uniwersalne?  Sztyce dwu-pozycyjne w kolarstwie szosowym i triatlonie podnoszą funkcjonalność roweru. Kolarz może dostosować rower w czasie jazdy do warunków i potrzeb na drodze.

Korzyści:

  1. większy komfort jazdy z lemondką
  2. oszczędność mięśni biegowych i lepsza adaptacja mięśniowa na rowerze.
  3. możliwość rozgrywek taktycznych w triatlonie  (zakładanie butów wpiętych w rower na starcie, podjazdy i zjazdy na trasie itp.)
  4. zmiana nacisku na siodło (szczególnie w ultra i długich dystansach)
  5. lepsza sterowność roweru ( zmiana środka ciężkości między przednim i tylnym kołem)
  6. jeden rower funkcje dwóch jednocześnie
  7. większa zabawa

 

Kilka gadżetów stosowanych w kolarstwie przyjęło się niezwykle dobrze np.  przedni bidon w czasówkach, opuszczana manetką sztyca w rowerach mtb, tłumiące drgania kierownice szosowe.  Są to „wartości dodane” do jazdy, które wynikają z potrzeb samych użytkowników. Inne nowinki mają wymiar bardziej technologiczny np. sztywne osie w kołach czy tarczowe hamulce w szosach. Nie trzeba tłumaczyć, że wpływ tych pierwszych ułatwia nam życie, wpływ tych drugich pcha na przód cały rynek rowerowy.

Amerykańska firma Redshift Sports stworzyła produkt niezwykle wartościowy dla studiów bikefittingu. Produkt, który skutecznie rozwiązuje problem zawodników uprawiających amatorsko triatlon, którzy posiadają rower szosowy, ale chcieliby używać go również w triatlonie z zamontowaną lemondką. Sztyca dwu-pozycyjna Redshift jednym ruchem przybliża nas do lemondki o 5cm dzięki czemu możemy oprzeć się na niej jak na czasowym rowerze. Co ważne, unosi nas jednocześnie wyżej aby zachować identyczny kąt pracy kolan. Dodatkowo daje możliwość regulacji aby nosek siodełka był ustawiony identycznie, 2,5 stopnia lub 5 stopni niżej w przedniej pozycji czasowej! To może być dla niektórych gwarantem większego komfortu.

Komentarze użytkowników:

  • „Kiedyś miałem dwa komplety sztyc z różnymi siodełkami. Na zawodach z lemondką mocowałem Profile design FF z przednim offsetem i siodłem anatomicznym. Na treningach szosowych wspólnych z kolegami zmieniałem sztyce z zaznaczoną wysokością.  Ale częściej nie chciało mi się zmienić więc jechałam wyprostowany jak żagiel. Albo zmieniałem i okazywało się, że kierownica jest jednak za daleko więc oprócz  wymiany sztycy musiałem zmienić mostek i wyjście na rower zajmowało mi 45min. Po sezonie śruba od sztycy się wyrobiła od przekręcania i miałem problem z wymianą obejmy. Łukasz w trakcie bikefittingu zaproponował mi sztycę Redshift i poprawiło to komfort na tyle, że odsunąłem na co najmniej kolejny rok pomysł z zakupem kolejnego czasowego roweru.”
  • „Do mojego szosowego Treka zamontowałem lemondkę, jeszcze przed bikefittingiem. Aby wygodnie na niej jechać skróciłem mostek i  przybliżyłem maksymalnie pady lemondki. Siodełko zostało bez zmian zwykłe szosowe. Na zawodach wstałem z siodła aby pojechać podjazd na stojąco i uderzyłem kolanem o pad lemondki co dało mi bolesną lekcję jak nie powinien być ustawiony rower. Łukasz ustawił mi odpowiednio daleko kierownicę i pokazał, że to ja muszę siedzieć bliżej kierownicy, a nie ustawiać kierownicę bliżej mnie.”
  • „Sztycę Redshifta chwalę sobie od samego początku. Na zawodach tri mam ją cofniętą w strefie zmian dzięki temu jest niżej i łatwiej wsiąść, poza tym kiedy zapinam buty w czasie jazdy to dużo łatwiej sterować rowerem. Podjazdy, zjazdy i kręte odcinki i nawroty jadę w pozycji szosowej, a każdą prostą składam się do niskiej pozycji.”

redshift bikefitting ulotka 3 small res jasniejsze

Zestaw sztycy i lemondki można zakupić bezpośrednio w VeloLAB. Dostępne są przy fittingu, lub za bezpośrednim zapytaniem mailowym info@velolab.pl.

Sztyca ma okrągły przekrój i tylko do takich ram może być zamontowana. Oryginalnie produkowane są w rozmiarze 27,2 . Mamy w ofercie adaptery firmy CaneCreek, które łatwo dostosowują średnicę sztycy do rozmiaru ramy: ( 28,6mm; 29,8mm; 30mm; 30,9mm; 31,6mm; 31,8mm). Rozmiar swojej ramy najlepiej sprawdzić po opisie na dolnej części aktualnie stosowanej sztycy.

Adaptery CaneCreek w cenie 65zł.

Sztyca Redshift alunimiowa w cenie 750 zł

Sztyca Redshift carbonowa w cenie 1052 zł

 

P1020749_edited-2_Large

P1030690_edited-1_Large Red_Anodized_01_Large Carbon_1__83863.1461101272.1280.1280 P1030135_ghost_Large__31024.1408396077.1280.1280 P1010871_edited_3_Large__29315.1408396075.1280.1280 P1010864_edited_3_Large__00736.1408396074.1280.1280

 

 

Tech_Specs_-_Seatpost

 

 

 

 

 

 

 

Waga 400 g – Aluminum 27.2 mm x 350 mm
340 g – Carbon 27.2 mm x 330 mm
średnica sztycy (A) 27.2 mm
długość sztycy (B) 350 mm – Aluminum
330 mm – Carbon
minimalne osadzenie (C) 75 mm – Aluminum
65 mm – Carbon
tylny offset
pozycja  szosowa (D)
16 mm
(cofnięcie środek sztycy do środka jarzma)
przedni offset
pozycja aero (E)
34 mm
(wyprzedzenie środka jarzma od środka sztycy)
całkowite przesunięcie 50 mm
(3-4 stopnie zmiany kąta podsiodłowego)
pręty siodełka Standard 7 mm okrągłe pręty

Super wygodne siodła Cobb w Gdańsku

jof_best_1024x1024 Firmę Cobb powinni znać nie tylko miłośnicy triatlonu. Model Cobb „Fifty-Five” zdobył zeszłoroczne trofeum „triathlon seat of the year” w USA i  był #1 najczęściej używanym modelem siodła na MŚ Kona 2016 IRONMAN
Sprawdzona opinia niezwykle wygodnych siodeł,  które rozwiązują problemy „wrażliwych” zawodników i tych, którzy cenią sobie komfort.
Firma Cobb nie była w Polsce łatwo osiągalna, gdyż prowadzi dość specyficzną sieć sprzedaży u małych zaufanych dealerów. Idea dobrania tak ważnego elementu, jakim jest siodło, firma Cobb pozostawia studiom bikefittingu. Dlatego siodełka te nie są dostępne w sklepach internetowych, nie są montowane seryjnie do nowych rowerów, gdyż każdy jeden model jest zupełnie inny.  Najważniejszy jest klient, zrozumienie jego problemu i zaproponowanie najlepszego rozwiązania.
cobb-cycling-logo-500x347
Takim zaufaniem obdarzeni zostaliśmy na ostatniej światowej konferencji bikefittingowej w Manchesterze ICS 2016 i rozpoczęliśmy współpracę z Cobb Cycling.
Dobór właściwego siodła to proces, na który składa się komputerowy pomiar tensometryczny, który mierzy strefy nacisku miednicy na siodło, analiza stref wrażliwych, dobór odpowiedniego kształtu, dopracowanie różnicy wysokości siodła- kierownicy lub padów lemondki, przesunięcie siodła przód tył, wysokości siodełka, odpowiedniego kąta pochylenia, subiektywnej oceny i jazdy testowej. 
W VeloLAB posiadamy dla Was 6 najpopularniejszych modeli testowych dostępnych przy bikefittingu. Modele szosowe jak i anatomiczne, wersje dedykowane dla mężczyzn i kobiet, dla zawodników o całym przekroju zaawansowania od początkujących po zawodowców.

Zapraszamy do VeloLAB wszystkich cierpiących z powodu niewygodnego siodełka, cierpiących z powodu otarć,  z drętwieniami przyrodzenia lub innym dyskomfortem w trakcie jazdy.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

©VeloLAB 2010 - 2017