Jesteś tutaj: Strona główna » veloblog » Prawidłowa wysokość siodełka

Prawidłowa wysokość siodełka

Gdy jedziesz na rowerze najbardziej może Ci przeszkadzać nieprawidłowa wysokość siodełka. Za nisko ustawione siodło wywoła szybkie poczucie zmęczenia ud. Może też w konsekwencji wielu miesięcy treningów wywołać bóle kolan. Za wysoko ustawione siodełko również nie będzie komfortowe. Poczucie, że nie sięgamy do pedałów, bujamy się na siodle i pedałujemy mocno na palcach to oznaki za wysoko ustawionego siodła. W przypadku rowerów górskich za wysoko ustawione siodełko uniemożliwia nam bezpieczne pokonywanie trudnych technicznie tras. Na szosie wysoko ustawione siodło spowoduje ból pleców, nieefektywną pracę mięśni nóg i otarcia od siodełka.

Zwróć uwagę, że recepta aby ustawić siodełko dobrze jest bardzo prosta – nie za wysoko i nie za nisko. Każdy z nas ma taki swój zakres, w którym czuje się dobrze i po jednej lub dwóch korektach wysokości jedzie komfortowo. Czasami jednak taka  strefa komfortu może być postrzegana jako np. 1,5cm i w tym zakresie możemy zdecydować się na jedną najlepszą wysokość w trakcie bikefittingu.

Problemy jakie posiadają moi klienci w sprawie wysokości siodełka to na przykład:

  • Asymetria ruchu. Jedna noga może mieć za nisko siodło a druga strona za wysoko. Tzn np prawa strona zgina się bardziej do 45 stopni a lewa 37 stopni. Dochodzi do tego wrażenie silnego skręcenia na siodełku.
  • Przy mocnej jeździe przesuwają się na siodle za bardzo do przodu i zwiększają zgięcie w kolanach przez co szybko zakwaszają nogi.
  • Bóle kolan i bóle pleców.
  • Nieustanne poszukiwanie i wyraźna utrata komfortu  przy zmianie nawet o 2 milimetry.
©VeloLAB 2010 - 2018